Kontraruch rowerowy na ulicy Kulasa – krótki odcinek, wielkie odogodnienie

Kontraruch rowerowy na ulicy Kulasa to kolejne udogodnienie dla rowerzystów w centrum miasta, na które czekaliśmy od wielu lat. Chociaż zmiana dotyczy bardzo krótkiego odcinka, to jednak zobaczcie jak wiele może to zmienić w poruszaniu się na rowerze po mieście!

Do tej pory rowerzyści, którzy chcieli dostać od strony Sołacza lub Piątkowa do centrum w okolice ulicy Libelta lub Fredry nie mieli łatwego zadania – przejazd oznaczał konieczność poruszania się ulicami o dużym natężeniu ruchu samochodowego takimi jak ul. Pułaskiego lub al. Niepodległości; a część rowerzystów ryzykowała także nielegalnie poruszając się chodnikami.

Widok na ulicę Kulasa w kierunku Zaułka Piotra Majchrzaka

Na szczęście w ostatnich dniach sytuacja uległa dużej poprawie dzięki umożliwieniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicy Kulasa (dawniej część ulicy Kościuszki). Do tej pory na 100-metrowym odcinku ul. Kulasa obowiązywał dla wszystkich ruch jednokierunkowy.

Dojazd do skrzyżowania ulic Kulasa i Solnej

Zatem teraz dojazd do centrum miasta z północnych i zachodnich osiedli Poznania może odbywać się w bezpiecznym wariancie z wykorzystaniem infrastruktury rowerowej i ulic z uspokojonym ruchem. Trasa ma następujący przebieg: droga pieszo-rowerowa na ulicy Przepadek, ul. Księcia Józefa, Zaułek Piotra Majchrzaka, ul. Kulasa i dalej ulicą Kościuszki.

Wnikliwy obserwator jednak zauważy, że nadal mamy duży problem na styku ulic Kulasa i Kościuszki – niestety obiecywany od wielu lat przez władze miasta przejazd rowerowy przez ulicę Solną nie doczekał się realizacji.

Brak przejazdu przez ulicę Solną

Rowerzyści na tym odcinku są zmuszeni naddać drogi poprzez skorzystanie z przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu Niepodległości/Solna. Przypomnijmy, że przejazd przez ulicę Solną jest częścią trasy ‚Ring 1’ z Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022, czyli tzw. „rowerowej obwodnicy śródmieścia”.

Orientacyjny przebieg tzw. rowerowej obwodnicy śródmieście (Ring 1) – źródło: Program Rowerowy Miasta Poznania 2017-2022