Wprowadzenie nowych standardów infrastruktury rowerowej w Poznaniu odbiło się szerokim echem w poznańskich mediach. Jakie pojawiają się komentarze?

 

Gazeta Wyborcza: Poznań wprowadza nowe standardy rowerowe. Koniec z pozbrukiem i zygzakami

„- W Poznaniu jest dużo do poprawy. Inne miasta sprawniej wykorzystały ostatnie 20 lat. Standardy muszą być regulaminem, jak budować. Muszą związać ręce zamawiającym i budowlańcom. Nie może być już takiej możliwości, że urzędnik sam uzna, że lepiej wie, co dla rowerzystów jest dobre – mówi Marcin Hyła [autor nowych Standardów – przyp. T.M.]. Dodaje, że w Krakowie po 10 latach od powstania takiego opracowania rowerowe buble to dziś prawdziwa rzadkość.”

http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,36037,19013587,koniec-z-pozbrukiem-i-zygzakami-poznan-wprowadza-nowe-standardy.html

 

WTK: Co zmieni się w infrastrukturze rowerowej?

„Dotychczas Warunki techniczne [Warunki techniczne dróg rowerowych na terenie miasta Poznania to dokument, który dotychczas miał standaryzować infrastrukturę – przyp. T.M.] były wyłącznie zaleceniem, które nie było dołączane do przetargów. Teraz chcemy, żeby się to zmieniło i również będziemy zwracali uwagę, żeby rozwiązania zaproponowane w dokumencie były bardziej przyjazne rowerzystom” – mówił w WTK Tadeusz Mirski z Sekcji Rowerzystów Miejskich.

http://wtkplay.pl/video-id-21203-co_zmieni_sie_w_infrastrukturze_rowerowej

 

TVN24: Koniec rowerowych absurdów w Poznaniu? Miasto wprowadza nowe standardy

„Poznań nie jest miastem przyjaznym dla rowerzystów. Infrastruktury rowerowej jest wprawdzie bardzo dużo, ale często ta infrastruktura bardziej utrudnia poruszanie się rowerzystom, niż ułatwia” – mówi dr Michał Beim i przedstawia filozofię tworzenia infrastruktury przyjaznej rowerzystom, jaką powinien przyjąć Poznań.

http://www.tvn24.pl/poznan,43/koniec-rowerowych-absurdow-w-poznaniu-miasto-wprowadza-nowe-standardy,585752.html

 

Epoznan.pl: Poznań: będą nowe standardy w infrastrukturze rowerowej

„Jakie zmiany zaproponowano w dokumencie? Wśród nich jest m.in. budowanie ścieżek rowerowych z asfaltu, a nie kostki. Dodatkowo sygnalizacja świetlna na przejazdach rowerowych ma się automatycznie włączać, gdy zbliży się do niej rowerzysta. Nowością mają też być śluzy rowerowe (5 typów). W dokumencie zapisano też, by na ścieżkach rowerowych nie było… słupów.”

http://epoznan.pl/news-news-61809-Poznan_beda_nowe_standardy_w_infrastrukturze_rowerowej

 

Codziennypoznan.pl: Miasto chce śrubować rowerowe standardy

„- Wprowadzenie nowych standardów ma zapewnić jednolitą, wysoką jakość poznańskich tras rowerowych – mówi Makowski [oficer rowerowy] – Dokument obejmuje wszystkie kluczowe elementy infrastruktury. Mówi, jak projektować drogi dla rowerów, pasy rowerowe, różne rodzaje śluz rowerowych, jak prowadzić rowerzystów przez skrzyżowania czy wzniesienia – tłumaczy Makowski.

http://www.codziennypoznan.pl/artykul/2015-10-15/miasto-chce-srubowac-rowerowe-standardy

 

Pełną opinię Sekcji Rowerzystów Miejskich na temat nowego dokumentu znajdziecie TUTAJ >>