Na Starym Mieście jest jeszcze sporo do zrobienia! Dzisiaj byliśmy na corocznym patrolu rowerowym, podczas którego ocenialiśmy stan infrastruktury rowerowej w centrum Poznania.

Spotkanie organizowała Rada Osiedla Stare Miasto, a obecni byli na nim oficer rowerowy, przedstawiciel Straży Miejskiej, policjanci, urzędnicy i społecznicy. Naszą Sekcję Rowerzystów Miejskich reprezentowały 3 osoby z grupy infrastrukturalnej. Zabrakło niestety przedstawiciela Zarządu Dróg Miejskich, instytucji, która ma największy wpływ na kształt infrastruktury.

chodniczek

Najważniejsze problemy, na jakie zwróciliśmy uwagę:

  • organizacja ruchu rowerowego w ciągu Most Rocha, Kazimierza Wielkiego, Krakowska, Kościuszki (miejsca nieczytelne, niewygodne, a nawet niebezpieczne);
  • planowany ruch rowerowy pod prąd w ciągu Ratajczaka (istotny odcinek pod Starym Browarem zostawiony na później, problemy z lewoskrętami);
  • bardzo konfliktowy pas w ciągu ulicy 27 Grudnia (zastawiany przez auta, zabiera miejsce pieszym, wielu rowerzystów jeździ pod prąd);
  • powszechne zastawianie kontrapasów i pasów rowerowych przez kierowców samochodów (np. na Paderewskiego);
  • niebezpieczne zachowania na drogach (zarówno kierowców aut, rowerzystów, jak i pieszych), które wymagają uwagi i edukacji.

Inne poruszane kwestie:

  • brak możliwości przejazdu z ulicy Szkolnej w Półwiejską;
  • problem z wykrywaniem rowerzystów na światłach pod Kupcem Poznańskim;
  • dopuszczenie ruchu rowerowego na wschodnim odcinku chodnika wzdłuż ulicy Podgórnej (potrzebny przejazd z przejściem na wysokości stacji PRM);
  • niepotrzebne wprowadzenie ruchu okrężnego na Starym Rynku i zakaz ruchu na uliczce pośrodku (zgłaszane w przeszłości);
  • brak dopuszczenia kontraruchu na niektórych uliczkach przy Starym Rynku;
  • nielegalne dwukierunkowe pasy ruchu;
  • organizacja ruchu rowerowego na ulicy Święty Marcin;
  • problemy rowerzystów w rejonie alei Niepodległości.