Poznański Rower Miejski. Czy można by chcieć więcej? Raport 2015

Przez ostatnie tygodnie testowaliśmy działanie Poznańskiego Roweru Miejskiego. Jak wypadł? Czy mógłby działać sprawniej? Jakie elementy wymagają poprawy, a co działa szczególnie dobrze? Zapraszamy do lektury naszego raportu.

W naszej analizie skupiliśmy się przede wszystkim na ocenie stacji PRM. Uwzględnialiśmy przy tym warunki przejazdów między nimi, dostępność rowerów, łatwość wjazdu i wyjazdu czy istotność stacji. Naszym celem było przede wszystkim przygotowanie rekomendacji dla Zarządu Transportu Miejskiego – instytucji, która odpowiada za kształt sieci Poznańskiego Roweru Miejskiego. Stworzyliśmy jednak również ranking stacji, w którym pierwsze miejsca zajęły stacje: Półwiejska, Rondo Starołęka oraz UAM WNPiD. Najniżej oceniliśmy stacje Grunwaldzka/Grochowska, Poznań Główny i Słowiańska.

Podczas badania przekonaliśmy się, że dużym problemem jest dostępność rowerów. Zdecydowanie zbyt często zdarza się, że stacje są puste. Zwróciliśmy również uwagę na fakt, że umieszcza się je często na chodnikach, bez możliwości legalnego wjazdu. Kilka stacji znajduje się naprawdę za znakami zakazu wjazdu!

Raport z naszych testów dostępny jest TUTAJ.

Chcesz więcej? Odwiedź nas na Facebooku! Jeszcze dzisiaj ukaże się album z naszymi uwagami z przejazdów.

okladka