Podczas kampanii przed wyborami samorządowymi w 2014 roku stworzyliśmy listę 5 kroków do Rowerowego Poznania. Podpisanie przez zastępcę prezydenta, Macieja Wudarskiego, standardów rowerowych oznacza, że zrealizowany został postulat numer 2 na naszej liście: Standardy infrastruktury rowerowej.
A co z pozostałymi punktami? Póki co, wątpliwości nie budzi jedynie fakt powołania oficera rowerowego. Postulat został zrealizowany w styczniu 2015 (pisaliśmy o tym tutaj: https://rowerowypoznan.pl/poznan-bedzie-miec-oficera-rowerowego/). Niestety, nie można tu mówić o pełnym sukcesie – stanowisko oficera jest umiejscowione nisko w urzędowej hierarchii, co powoduje małą decyzyjność w wielu sprawach. Nadal czekamy na publikację wyników BYPAD-u – audyt polityki rowerowej był na pierwszym miejscu naszej listy. Jeśli chodzi o punkty 3 (Wieloletni program budowy infrastruktury dedykowanej) i 4 (Wieloletni program uspokojenia ruchu), sprawa nie jest jednoznaczna. W Wieloletnim Planie Finansowym są ujęte środki na infrastrukturę rowerową, jednak brakuje szczegółowych planów, na co miałyby zostać wykorzystane. Dzięki radnemu Tomkowi Wierzbickiemu w tegorocznym budżecie znalazł się projekt uspokojenia ruchu na Starym Mieście, ale trudno na razie mówić o spójnym, przewidzianym na kilka lat programie.
Na naszej grafice prezentującej 5 kroków do Rowerowego Poznania zaznaczyliśmy 2 zrealizowane postulaty. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieli okazję do kolejnej aktualizacji.
O wprowadzeniu standardów rowerowych możecie przeczytać m.in. tutaj:
- http://www.poznan.pl/mim/info/news/nowe-standardy-rowerowe-podpisane,89640.html
- http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,36037,19427686,dobre-zmiany-dla-rowerzystow-w-poznaniu.html
- http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/9253344,poznan-przyjal-nowe-standardy-rowerowe-bedzie-bezpieczniej-na-drogach,id,t.html