Na Starym Mieście jest jeszcze sporo do zrobienia! Dzisiaj byliśmy na corocznym patrolu rowerowym, podczas którego ocenialiśmy stan infrastruktury rowerowej w centrum Poznania.
Spotkanie organizowała Rada Osiedla Stare Miasto, a obecni byli na nim oficer rowerowy, przedstawiciel Straży Miejskiej, policjanci, urzędnicy i społecznicy. Naszą Sekcję Rowerzystów Miejskich reprezentowały 3 osoby z grupy infrastrukturalnej. Zabrakło niestety przedstawiciela Zarządu Dróg Miejskich, instytucji, która ma największy wpływ na kształt infrastruktury.
Najważniejsze problemy, na jakie zwróciliśmy uwagę:
- organizacja ruchu rowerowego w ciągu Most Rocha, Kazimierza Wielkiego, Krakowska, Kościuszki (miejsca nieczytelne, niewygodne, a nawet niebezpieczne);
- planowany ruch rowerowy pod prąd w ciągu Ratajczaka (istotny odcinek pod Starym Browarem zostawiony na później, problemy z lewoskrętami);
- bardzo konfliktowy pas w ciągu ulicy 27 Grudnia (zastawiany przez auta, zabiera miejsce pieszym, wielu rowerzystów jeździ pod prąd);
- powszechne zastawianie kontrapasów i pasów rowerowych przez kierowców samochodów (np. na Paderewskiego);
- niebezpieczne zachowania na drogach (zarówno kierowców aut, rowerzystów, jak i pieszych), które wymagają uwagi i edukacji.
Inne poruszane kwestie:
- brak możliwości przejazdu z ulicy Szkolnej w Półwiejską;
- problem z wykrywaniem rowerzystów na światłach pod Kupcem Poznańskim;
- dopuszczenie ruchu rowerowego na wschodnim odcinku chodnika wzdłuż ulicy Podgórnej (potrzebny przejazd z przejściem na wysokości stacji PRM);
- niepotrzebne wprowadzenie ruchu okrężnego na Starym Rynku i zakaz ruchu na uliczce pośrodku (zgłaszane w przeszłości);
- brak dopuszczenia kontraruchu na niektórych uliczkach przy Starym Rynku;
- nielegalne dwukierunkowe pasy ruchu;
- organizacja ruchu rowerowego na ulicy Święty Marcin;
- problemy rowerzystów w rejonie alei Niepodległości.