Tydzień temu wspólnie z Radą Osiedla Wilda oraz Oficerem Rowerowym zorganizowaliśmy patrol rowerowy na Wildzie. Jego głównym celem było wytypowanie potencjalnych ulic do kontraruchu rowerowego.
W pierwszej kolejności chodziło nam o ulice, na których takie rozwiązanie można wprowadzić właściwie od zaraz, bez konieczności istotnych zmian czy nakładu dużych środków. Oprócz tego zastanawialiśmy się, jak rozwiązać sprawę niebezpiecznych przejazdów w ulicy Dolna Wilda w rejonie Krzyżowej oraz Hetmańskiej. Mamy nadzieję, że proponowane przez nas usprawnienia pojawią się już wkrótce!
Relacja z trasy
Zjeżdżający ulicą Krzyżową nie mają szans zobaczyć, czy od strony centrum nadjeżdża samochód, gdyż rosnące krzewy ograniczają zdecydowanie widoczność. Muszą oni podjechać maksymalnie do Dolnej Wildy, blokując tym samym przejazd rowerowy i przejście dla pieszych. Również rowerzyści zbliżający się do tego przejazdu mają mocno ograniczoną widoczność.
Ulica Fabryczna pomiędzy 28 Czerwca 1956 a Prądzyńskiego ma aż 10 metrów szerokości! Idealne warunki do wytyczenia kontraruchu, fajny skrót dla jadących Chłapowskiego z dolnej części Wildy.
Ulica Filarecka nie jest może zbyt szeroka, jednak jest tam niewielkie natężenie ruchu samochodowego. Sąsiedztwo szkół to doskonały powód, by wprowadzić tu strefę zamieszkania lub przynajmniej ograniczenie do 30 km/h wraz z kontrapasem między Traugutta a Pamiątkową. Rodzice będą mogli być spokojni o dzieci jeżdżące i idące tą trasą.
Chyba jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Poznaniu! Kierowcy przecinający ten pas, jadąc od strony centrum lub Dębiny, rozpędzają się i nie zwracają uwagi na rowerzystów czy pieszych. Podobnie jest zresztą po południowej stronie tego dużego skrzyżowania.
Efektem patrolu będzie wspólne pismo Rady Osiedla Wilda i Sekcji Rowerzystów Miejskich do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
fot. T. Mirski