Wydatki Miasta Poznania na inwestycje rowerowe w 2018 rokuW przyszłym tygodniu odbędzie się sesja Rady Miasta Poznania, na której zostanie zaktualizowany budżet za mijający rok 2018. Z planowanej uchwały możemy dowiedzieć się, że na inwestycje rowerowe w 2018 r. z budżetu ZDM wydano zaledwie 3,5 mln zł z blisko 16 mln zł, które były planowane na początku tego roku w pozycji „budowa dróg rowerowych”.

Dlaczego Wam o tym piszemy?

  1. Zanim przejedziemy w kolejnych dniach do omawiania budżetu miasta na 2019 roku, zależy nam, żebyście byli jak najlepiej poinformowani o bieżącej sytuacji, zwłaszcza, że jako stowarzyszenie domagaliśmy się zwiększenia nakładów finansowych na rozwój na infrastrukturę rowerową w kolejnych latach.
  2. Przyczyny niezrealizowania założonych wydatków w 2018 r. są różne – np. nieudany przetarg na budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, decyzja o przesunięciu realizacji pasów rowerowych wzdłuż ul. Słowiańskiej i Murawa ze względu na remont mostu Lecha, trwające jeszcze prace nad dokumentacją drogi rowerowej wzdłuż Dolnej Wildy.
  3. W 2018 roku nie zbudowano ani kawałka drogi dla rowerów wzdłuż głównych ulic (drogi klasy „G” i „Z”), nie licząc 40 metrów na ul. Bukowskiej. Przede wszystkim nie doczekaliśmy się „wbicia łopaty” na ul. Dolna Wilda oraz na ul. Grunwaldzkiej.
  4. Nie można zapomnieć o planowaniu inwestycji z Programu Rowerowego na kolejne lata. Potrzebne są pieniądze na zlecenie opracowania dokumentacji projektowej dla kolejnych tras z Programu Rowerowego. W przeciwnym razie za 2-3 lata, nawet jeśli będą pieniądze, nie będzie czego budować.

Niech ten post będzie wskazówką do dalszych rozważań nad rozwojem transportu rowerowego w Poznaniu.