Co łączy oba miejsca widoczne na zdjęciach? – Na ul. Kórnickiej obok Wartostrady i na ul. Małopolskiej obok parku Sołackiego we wtorek i środę doszło do wypadków rowerzystów.

W Poznaniu nie tylko brakuje dróg dla rowerów, ale istniejąca infrastruktura rowerowa bywa przestarzała i nie spełnia standardów wygody i bezpieczeństwa. Ulubione trasy rowerowe poznaniaków muszą zostać przebudowane, aby sprostały wymaganiom rosnącego ruchu rowerowego!

Oba odcinki, na których doszło do wypadków to trasy główne z Programu Rowerowego Miasta Poznania:
➡️ Na ulicy Kórnickiej 15 lat temu wybudowano drogi dla rowerów w standardzie dróg jednokierunkowych (1,5 metra szerokości). Od tego czasu powstała Wartostrada o znacznie większej przepustowości i jednocześnie Most Św. Rocha pozostaje jedynym mostem w centrum miasta obsługującym ruch rowerowy. Kolizyjny ruch rowerowy będzie narastać i potrzebna jest budowa szerokich 3-metrowych dróg dla rowerów oraz dodatkowych połączeń z Wartostradą. Jest to też ostatni dzwonek dla władz miasta, aby zmieniły zdanie co do założeń Kładki Berdychowskiej i nie brnęły w pomysł braku wydzielonej drogi dla rowerów.
➡️ W parku Sołackim regulamin nie dopuszcza ruchu rowerowego i może on odbywać się jedynie po jego obwodzie. O ile zamysł jest słuszny, to realizacja fatalna – w sąsiedztwie przystanku tramwajowego „Nad Wierzbakiem” brakuje wydzielonej drogi dla rowerów. W zamian ruch rowerowy jest prowadzony zygzakiem pomiędzy roślinnością ograniczającą widoczność. Nie jest tajemnicą, że na tym polu współpraca Zarządu Zieleni Miejskiej i Zarządu Dróg Miejskich pozostawia wiele do życzenia.

Co trzeba zmienić? Skoordynować i przyspieszyć realizację budowy i remontu tras rowerowych ujętych w Programie Rowerowym Miasta Poznania. W tym roku Miasto Poznań nie rozpoczęło prac projektowych nad jakimkolwiek odcinkiem tras rowerowych z Programu Rowerowego. W najbliższych latach grozi nam przestój!