Poznań zapracował sobie na pozycję lidera w Polsce, jeśli chodzi o codzienny ruch rowerowy w mieście. To dzięki konsekwentnemu budowaniu priorytetowych tras i wysokiej jakości projektów.
Wciąż jednak sieć tras ma poważne dziury – i to w miejscach, gdzie powinien skupiać się ruch z wielu osiedli.
Potrzebne jest rowerowe przyspieszenie i cieszymy się, że w mijającym tygodniu zapowiedziano rozpoczęcie projektowania, a w perspektywie kadencji realizację takich przełomowych projektów jak:
- Rowerowa PST do Kaponiery – trasa wzdłuż linii tramwajowej o największym potencjale codziennego ruchu rowerowego w mieście. Na brakującym odcinku skupi się ruch z wielu osiedli.
- Rowerowa Trasa Łazarska – połączenie Dolnego Łazarza i południowych osiedli z dworcem i Kaponierą.
- M1/Rowerem na Szczepankowo – przedłużenie Rowerowej Trasy Kórnickiej do kompleksu handlowego M1 i połączenie z trasą ze Szczepankowa.
- Rowerem na Strzeszyn – rowerowe połączenie Strzeszyna z siecią tras rowerowych przez wiadukt golęciński, ul. Golęcińską i Koszalińską.
- Piłsudskiego – trasa obsługująca dojazd z Rataj do centrum.
- Przybyszewskiego (projektowanie) – kiedyś uznana za najgorszą trasę rowerową w Polsce, do dziś nieprzejezdna m.in. przez mnogość przejazdów w poprzek z czasochłonnymi sygnalizacjami; połączy Łazarz, Grunwald, Jeżyce z trasą dalej na północ i obsłuży kampus Uniwersytetu Medycznego.
Ogłoszenie nastąpiło na konferencji prasowej otwierającej Rowerową Trasę Solną, na której przyspieszenie nowych projektów zapowiedzieli wspólnie nadzorujący inwestycje drogowe Zastępca Prezydenta Miasta Mariusz Wiśniewski oraz Dyrektor Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu Krzysztof Olejniczak.
Uczestniczyliśmy w tej konferencji. Przez lata to my zabiegaliśmy o uruchomienie tej i innych inwestycji w mieście. Zgłaszaliśmy nasze uwagi, proponowaliśmy usprawnienia. Spotkaliśmy się z otwartością na merytoryczną współpracę. Powstał kawał świetnej, funkcjonalnej infrastruktury rowerowej w naszym mieście. Dziękujemy za tę współpracę i czekamy na rowerowe przyspieszenie. Będziemy aktywnie wspierać i rozliczać kolejne miejskie inicjatywy rowerowe. Jesteśmy na dobrej drodze!
Powiązane informacje prasowe: