Mamy wyniki Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2024! W tym roku udało się wygrać w 10 rejonach i uzyskać dodatkowe 2 mln zł na rowerowe projekty dla mieszkańców Poznania!
Finansowanie z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego zdobyły 2 duże projekty rejonowe i 8 małych projektów rejonowych:
1. Bruk przyjazny pieszym, wózkom, rowerzystom!
Równa nawierzchnia zamiast krzywego bruku na ulicach osiedla Stare Miasto.
2. Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę II
Kontynuacja zwycięskiego projektu PBO 2023. W ramach realizacji powstał pierwszy odcinek wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika na Dolnej Wildzie od ul. Czechosłowackiej na południe. Do remontu pozostały kolejne odcinki.
3. Rowerowe Winogrady. Przyjazne i bezpieczne ulice
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach Winograd: Dożynkowej, Pszennej, Oziminie. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą nimi w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
4. Rowerowe Piątkowo
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach Piątkowa: Garsteckiego, Magnackiej, Królewskiej.
5. Rowerowy Grunwald. Przyjazne i bezpieczne ulice
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach Grunwaldu: Bolkowickiej, Brzeźnickiej i Husarskiej.
6. Rowerowy Sołacz, Ogrody i Winiary
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach Winiar i Ogrodów: Źródlana, Sokoła, Swojska
7. Rowerowe skróty: Długa, Grobla, Wysoka
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach Starego Miasta: Długiej i Grobli, a także dopuszczenie ruchu rowerowego na zamkniętej ulicy Wysokiej, która pozwala ominąć Święty Marcin.
8. Rowerowa Głogowska. Rowerem szybciej i łatwiej
Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na jezdni technicznej ul. Głogowskiej od Rawickiej do rejonu ul. Ostatniej. Chodzi o jezdnię techniczną, z uspokojonym ruchem, równoległą do głównych jezdni i nie wymaga wytyczania osobnego pasa na całej długości. Oprócz tego ułatwienia rowerowe mają dotyczyć ulic w bezpośredniej okolicy Głogowskiej, skracając czas dojazdu i umożliwiając jej całkowite ominięcie przez rowerzystów. Kontraruch rowerowy miałby być wprowadzony na Stęszewskiej i Górki.
9. Rowerowa Śródka, Główna i os. Warszawskie
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach: Małachowskiego, Łaskarza, Chlebowej.
10. Rowerowe, bezpieczne Jeżyce i Łazarz
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych ulicach: Kassyusza, Asnyka, Reja.
Dziękujemy Wam za wszystkie oddane głosy!