Kontraruch rowerowy na ulicy Kulasa to kolejne udogodnienie dla rowerzystów w centrum miasta, na które czekaliśmy od wielu lat. Chociaż zmiana dotyczy bardzo krótkiego odcinka, to jednak zobaczcie jak wiele może to zmienić w poruszaniu się na rowerze po mieście!
Do tej pory rowerzyści, którzy chcieli dostać od strony Sołacza lub Piątkowa do centrum w okolice ulicy Libelta lub Fredry nie mieli łatwego zadania – przejazd oznaczał konieczność poruszania się ulicami o dużym natężeniu ruchu samochodowego takimi jak ul. Pułaskiego lub al. Niepodległości; a część rowerzystów ryzykowała także nielegalnie poruszając się chodnikami.
Na szczęście w ostatnich dniach sytuacja uległa dużej poprawie dzięki umożliwieniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicy Kulasa (dawniej część ulicy Kościuszki). Do tej pory na 100-metrowym odcinku ul. Kulasa obowiązywał dla wszystkich ruch jednokierunkowy.
Zatem teraz dojazd do centrum miasta z północnych i zachodnich osiedli Poznania może odbywać się w bezpiecznym wariancie z wykorzystaniem infrastruktury rowerowej i ulic z uspokojonym ruchem. Trasa ma następujący przebieg: droga pieszo-rowerowa na ulicy Przepadek, ul. Księcia Józefa, Zaułek Piotra Majchrzaka, ul. Kulasa i dalej ulicą Kościuszki.
Wnikliwy obserwator jednak zauważy, że nadal mamy duży problem na styku ulic Kulasa i Kościuszki – niestety obiecywany od wielu lat przez władze miasta przejazd rowerowy przez ulicę Solną nie doczekał się realizacji.
Rowerzyści na tym odcinku są zmuszeni naddać drogi poprzez skorzystanie z przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu Niepodległości/Solna. Przypomnijmy, że przejazd przez ulicę Solną jest częścią trasy 'Ring 1′ z Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022, czyli tzw. „rowerowej obwodnicy śródmieścia”.